En aquest apartat l’alumnat s’ha aproximat a la tasca de
l’historiador en primera persona, tot participant de ple en l’obtenció de la
informació treballant les fonts orals i dissenyant diferents models
d’entrevistes.
Des de les matèries de Ciències Socials i Llatí s’ha proporcionat
als alumnes tot un seguit de material, explicacions (marcades al curriculum de
Ciències Socials) i indicacions que els han permès configurar un model
d’entrevista a partir del qual havien d’obtenir informació sobre les condicions
de vida de la població a la postguerra, especialment, sobre les condicions en
l’àmbit rural (tot fent incís en les experiències dels masovers amb els
maquis). Per a introduir la figura del maquis, i com a reforç curricular, des
de la matèria de Llatí s’han treballat textos (que es llegiran en el transcurs
de la ruta) del llibre Donde nadie te
encuentre de l’escriptora Alícia
Giménez Barlett, en la que es relata la vida d’un dels maquis més coneguts de
la zona: La Pastora.
Com a activitat prèvia, els alumnes han treballat la unitat La
postguerra espanyola del seu llibre de text. Tot seguit i per parelles han
preparat un model d’entrevista que han passat a dues persones diferents. Un cop
efectuada l’entrevista, els alumnes han unificat les respostes en una única
redacció. Aquest procés de recopilació i d'unificació de continguts
s’ha anat repetint en grups més nombrosos de sis, de dotze i, finalment, de
vint-i-quatre alumnes (per a poder treballar amb els exercicis de tots els/les
alumnes s’han designat representants de grup). Aquí en teniu els resultats
d’aquestes redaccions finals:
No hay comentarios:
Publicar un comentario