La nostra història

En aquest apartat l’alumnat s’ha aproximat a la tasca de l’historiador en primera persona, tot participant de ple en l’obtenció de la informació treballant les fonts orals i dissenyant diferents models d’entrevistes.

Des de les matèries de Ciències Socials i Llatí s’ha proporcionat als alumnes tot un seguit de material, explicacions (marcades al curriculum de Ciències Socials) i indicacions que els han permès configurar un model d’entrevista a partir del qual havien d’obtenir informació sobre les condicions de vida de la població a la postguerra, especialment, sobre les condicions en l’àmbit rural (tot fent incís en les experiències dels masovers amb els maquis). Per a introduir la figura del maquis, i com a reforç curricular, des de la matèria de Llatí s’han treballat textos (que es llegiran en el transcurs de la ruta) del llibre Donde nadie te encuentre  de l’escriptora Alícia Giménez Barlett, en la que es relata la vida d’un dels maquis més coneguts de la zona: La Pastora.


Com a activitat prèvia, els alumnes han treballat la unitat La postguerra espanyola del seu llibre de text. Tot seguit i per parelles han preparat un model d’entrevista que han passat a dues persones diferents. Un cop efectuada l’entrevista, els alumnes han unificat les respostes en una única redacció. Aquest procés de recopilació  i d'unificació de continguts s’ha anat repetint en grups més nombrosos de sis, de dotze i, finalment, de vint-i-quatre alumnes (per a poder treballar amb els exercicis de tots els/les alumnes s’han designat representants de grup). Aquí en teniu els resultats d’aquestes redaccions finals:







No hay comentarios:

Publicar un comentario